Home » Autopress
Je li štetno zimi dugo držati auto na leru?
Pod normalnim uvjetima, motor radi na mješavinu zraka i para goriva. Kad ta mješavina uđe u cilindar, klip ju komprimira pri čemu – vrlo pojednostavljeno – dolazi do izgaranja koje onda pokreće motor.
No kad je vani hladno, gorivo će puno teže isparavati. Automobil će to kompenzirati dodajući više goriva u onu mješavinu zraka i para goriva (Ciatti to naziva 'running rich') i tada počinju problemi.
'Problem je u tome što dodajete više goriva u komoru za sagorijevanje pri čemu nešto goriva može dospjeti na njezine stijenke. Gorivo (benzin) je izvrsno otapalo koje može isprati ulje sa stijenki komore što može izazvati oštećenja ako motor u hladnim uvjetima radi u leru kroz duži vremenski period', objašnjava Ciatti.
'S vremenom nedostatak ulja može dovesti do oštećenja cilindra i klipova i to praktički znači smrt motora.'
Suprotno popularnom vjerovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagrije ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.
Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. No čim se zagrije na temperaturu od oko 4 stupnja Celzija, auto počinje trošiti normalne količine goriva.
Mogli biste zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru riješiti ovaj problem. Ali nemojte brkati topao zrak iz ventilacije s toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.
Najbrži način da brzo ugrijete motor je da odmah započnete vožnju.
Grijanje motora u leru vjerojatno je navika zaostala iz vremena kad su se auti oslanjali na rasplinjače (karburatore). No već nakon 1980. počela je proizvodnja automobila s elektroničkim ubrizgavanjem goriva i svi auti danas rade na tom principu.
(JL)