Kome trebaju opisi poslova?

Iskustvo u radu sa velikim brojem domaćih kompanija potvrđuje mi da se opisi poslova u velikoj mjeri smatraju formalnim dijelom ugovora o radu ili pravilnika o sistematizaciji, često su vrlo šturi i neprecizni, a ažuriranje opisa poslova aktivnost za koju rukovodioci rijetko i nerado nalaze vremena. Zbog čega su jasni i dobro napisani opisi poslova važni?
12.08.2015 u 10:17

Piše: Vlasta Perla

Rezultati nedavnog istraživanja koje je na uzorku od 750 rukovodilaca u Velikoj Britaniji, SAD i Australiji provela konsultantska kuća HayGroup potvrđuju direktnu povezanost neprecizno napisanih opisa poslova i stope dobrovoljnog otkaza. U najkraćem, zaposleni stekavši pogrešnu predožbu o očekivanjima od njih na radnom mjestu s vremenom nagomilaju nezadovoljstvo uslovima radnog mjesta i odlučuju se na odlazak iz kompanije.

Nedostatak preciznosti opisa poslova na zaposlene općenito djeluje demotivirajuće  jer ne znaju što se od njih očekuje a to se reflektira na njihovu efikasnost na poslu i indirektno lojalnost poslodavcu. Loše napisani opisi poslova negativno utiču i na efikasnost tima jer su pojedinačne uloge i očekivanja od članova tima nejasne. U kontekstu upravljanja ljudskim resursima problem sa lošim opisom posla najevidentniji je u proceduri regrutiranja i selekcije jer onemogućuje odabir najpogodnijeg kandidata za određeno radno mjesto.

Na taj način kompanija ostaje uskraćena za potrebna znanja i vještine na radnom mjestu, zaposleni za mogućnost ispunjenja svojih profesionalnih potencijala i karijernih očekivanja, a odlazak takvog zaposlenika stvara za kompaniju dodatne troškove. Zbog svega navedenog neophodno je opise poslova posmatrati kao koristan radni alat u postizanju radne uspješnosti a ne kao jedan od mnogobrojnih dodataka personalnom dosijeu.