Toyota Auris Hybrid Sol

Čak 37 odsto prodatih Aurisa u 2013. godini u Evropi imalo je hibridni pogon, dok su dizelaši i benzinci dijelili ostatak.
12.02.2015 u 07:48

Toyota u svojoj gami ima nekoliko modela sa hibridnim pogonom a Auris je kombinaciju električnog i benzinskog motora dobio još 2010. u modelu prethodne generacije.

U tehničkom smislu nema velike razlike između novog i starog i za oba je karakteristično to da kompletan hibridni sistem dijele sa Priusom treće generacije. To znači da se za pogon brinu benzinac zapremine 1.8 litara i elektromotor, ukupne snage 136 "konja".

Suština kompletnog sistema je da svoje najbolje osobine pokazuje u gradskoj i esktremno-gradskoj vožnji. Zahvaljujući CVT menjaču vozač ima mnogo manje posla a potpuno odsustvo buke i vibracija kada se auto kreće samo na struju postaje pravi antistres tretman. Auto se više kreće na struju ukoliko su ubrzanja sporija, tako da, što je veća gužva auto manje troši.

Ukoliko ne vodite previše računa o uštedi, Auris hibrid troši oko 4,5 l/100 km a ako baš insistirate na performansama prosjek ćete podići za litar. To može vrlo lako da se desi s obzirom da elektromotor igra veliku ulogu u ubrzanjima i međuubrzanjima. Ima veliki obrtni moment od 207 Nm koji je dostupan od nula obrtaja a reakcija na komandu gasa je trenutna.

U odnosu na hibridni Yaris u kom su 1.5 litarski benzinac, slabiji elektromotor i manji kapacitet baterija, što je slično kao u Priusu prve i druge generacije, Auris je optimizovan tako da dobre rezultate u pogledu niske potrošnje i elastičnost pokazuje i u vožnji autoputem.

(b92)