Home » Autopress
Ford predstavio Focus RS za 2015.

Treća generacija Focusa RS ujedno je i najsnažnija do sada. Za pogon je upotrebljen četvorocilindrični 2.3 litarski EcoBoost, koji, kako kažu u Fordu, "proizvodi preko 320 ks (235 kW)".
Motor je u stanju da se "vrti" na 6.800 obrtaja, a povezan je sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Američka kompanija još uvijek nije otkrila performanse automobila. Poređenja radi, prethodni Focus RS opremljen 2.5 litarskim motorom sa 301 ks od 0 do 100 km/h stiže za 5,9 s, pa treba očekivati da će novi model biti još brži.
Da bi svih "320+" ks novog modela bilo iskorišćeno na pravi način, Ford je odlučio da uvede takozvani Dynamic Torque Vectoring pogon na sva 4 točka. Ovaj sistem omogućava da se do 70% obrtnog momenta distribuira na zadnju osovinu, gde se, prema potrebi, snaga takođe može raspoređivati na svaki od točkova. Ford objašnjava da je na taj način unapređena upravljivost i stabilnost automobila u krivinama, naročito pri velikim brzinama.
(b92)