Brokolom, lukom i jogurtom protiv prehlade

Pojedine namirnice jačaju imunitet. Jedite što više citrusa, zelenog povrća i mliječnih proizvoda. Na jelovniku bi trebalo da se nađu i maslinovo i sojino ulje, pivski kvasac i žumance, koji sadrže vitamin E.
17.12.2015 u 08:38
brokula8

Pravilna ishrana, u kojoj dominiraju svježe namirnice bogate vitaminima i mineralima, i pritom kalorijski uravnotežena, preduslov je za jak imunitet koji će da nas zaštiti od prehlada, gripa i infekcija. 

Osnova ishrane za jačanje imunog sistema treba da budu limun, pomorandže, kivi, šumsko voće, ananas, zelena paprika, zeleno lisnato povrće koje obiliju vitaminom C. Međutim, ni meso, džigericu i mliječne proizvode ne bi trebalo da izbjegavate, jer sadrže potreban vitamin A, koga ima i u brokoliju, spanaću, šargarepi, paprici. Na jelovniku bi trebalo da se nađu i maslinovo, sojino i ulje pšeničnih klica, pivski kvasac i žumance koji sadrže vitamin E - moćan antioksidans. Mahunarke, suho voće, morski plodovi bogati su vitaminima iz B grupe. 

Kao najbolja ishrana za imunitet (bogata probioticima i prebioticima) navodi se jogurt i fermentisani mliječni proizvodi koji sprečavaju razmnožavanje loših bakterija u crijevima, gdje se i stvara imunitet. Prebiotici se prirodno nalaze u bijelom i crnom luku, špargli i praziluku. Ono što treba da uradite jeste samo da ove namirnice uvrstite u nedjeljni jelovnik, pojačate broj obroka koji sadrže ovu vrstu hrane i bićete zaštićeni cijele zime od virusa i ostalih infekcija. 

I zeleni čaj, na primjer, obiluje antioksidansima i vitaminima, što pomaže pri jačanju imuniteta. 

Normalnom probavom obezbjeđuje se eliminacija otrova iz organizma, pa je zato potrebno jesti namirnice bogate prehrambenim vlaknima.