Je li dovoljno samo hranom jačati imunitet?

Zdrav život počinje vrlo jednostavno – od onoga što jedemo. Treba vam stoga hrana za imunitet, a dobar i jak imunitet lako se izbori sa svim virusima i bakterijama koji ga napadaju.
23.07.2020 u 18:36
imunitet

Ukratko, pravilna ili uravnotežena prehrana stavlja naglasak na raznolikost unosa namirnica i jela, uravnoteženost u vidu preporučenog unosa izvora proteina, ugljikohidrata, masti i umjerenost kroz porcije i serviranja namirnica kroz obroke. Svjetska zdravstvena organizacija ističe nekoliko generalnih smjernica koje možemo usvojiti. Važno je birati sezonsko voće i povrće, te lokalne namirnice. 

U danu nam treba oko 2 šalice voća i 2,5 šalice povrća, a ljeto je idealno godišnje doba da ostvarimo te preporuke. Prednost dajmo cjelovitim žitaricama, kruhu od integralnog brašna sa sjemenkama, integralnoj tjestenini. Jogurt, kefir, manje masni sirevi odličan izvor su kalcija i proteina i svakako trebaju biti dio našeg jelovnika.

Za glavne obroke birajte leguminoze (grahorice) za lagana variva sa žitaricama i sezonskim povrćem, ribu bar 1-2 x sedmično, meso peradi 2-3 x sedmično i crveno meso 1-2 x sedmično. Preporuka je da maslinovo ulje bude glavna komponenta izvora masnoća radi svojih protuupalnih svojstava.

Za brze obroke tu su i jaja kao nutritivno kvalitetna namirnica, samo budite oprezni da ih dobro termički obradite. Poželjno je ograničiti porcije kako je ja zovem "hrane za ponekad" a to su: slatkiši, grickalice, sokovi, alkohol…

Kada vam je prehrana generalno kvalitetna, povremeno kugla sladoleda ili kolač s voćem, kokice iz kućne radinosti, čaša vina ili piva može biti dio vaše prehrane, važna je podloga, količina i učestalost. Unos vode kroz dan treba biti adekvatan i rasti uz povećanje temperature te razine i intenziteta tjelesne aktivnosti, pojašnjava Pandža. 

Prema preporukama Hrvatskog društva nutricionista i dijetetičara, uz gore navedene smjernice, bitno je jačanju imunološkog sustava pristupiti holistički: uz kvalitetnu prehranu, važna je redovita tjelesna aktivnost, reduciranje stresa, dovoljno sna i odmora. Ne možemo očekivati da samo jedna karika, namirnica ili jedna hranjiva tvar gasi "požar koji godinama gori". 

(bljesak)