Koliko je dovoljno kafe dnevno?

Da biste odredili optimalan dnevni unos kafe, najbolje bi bilo da uzmete u obzir sljedećih nekoliko faktora:
20.03.2015 u 10:27
kafa

Vaše trenutno zdravstveno stanje 

Svi smo različiti, što znači da ima i ljudi kojima kafa ne prija. Neko može popiti šoljicu kafe i osećati se fantastično, dok će neko drugi postati razdražljiv ili osjetiti probavne smetnje. Ne prihvatajte zato svaki savjet stručnjaka zdravo za gotovo, odnosno kao zeleno svetlo za “davljenje” u omiljenom napitku. Ako imate neku kardiovaskularnu bolest ili neko drugo akutno ili hronično stanje poput gastroezofagealnog refluksa ili anksioznosti, najbolje bi bilo da svedete unos kafe na minimalnu količinu ili je izbjegavate u potpunosti. 

Obezbedite svom organizmu dovoljno sna 

Većina ljudi već vrlo dobro zna da kofein kod većine ljudi može da poremeti ciklus sna, što može da naruši opšte zdravstveno stanje. Stručnjaci zato savjetuju da izbjegavate konzumiranje kafe bar 6 sati prije nego što odete u krevet. Ako ste pospani i potrebno vam je nešto da vas razbudi, popijte čašu hladne vode ili izađite u šetnju. 

Geni igraju veliku ulogu 

Zahvaljujući genetskim varijacijama koji utiču na određene enzime, kofein se u organizmu pojedinih ljudi razlaže znatno sporije. Nažalost, kod njih čak i umjeren unos kafe u toku dana može povećati rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti ili hipertenzije. 

Uzmite u obzir šta se sve nalazi u vašoj šolji 

Uprkos tome što su mnoga naučna istraživanja ukazala na blagotvorno dejstvo kafe, stručnjaci preporučuju da se ograničite na jednu šolju kafe dnevno, i to ujutru. Ova preporuka naročito se odnosi na one koji su navikli da kafu piju s mlijekom i šećerom - balansirana ishrana ključna je za dobro zdravlje organizma.