Home » Obrazovanje
Profesori iz TK na konferenciji "Nove tehnologije u obrazovanju 2016"
To je bio treći po redu događaj posvećen upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) u obrazovanju regionalnog tipa, a riječ je o najvećem i najznačajnijem skupu u ovom dijelu Evrope. Bila je to prilika da se da podrška predškolskim ustanovama, školama, univerzitetima i drugim organizacijama koje se bave obrazovanjem da postanu inovativnije, da osavremene proces učenja i na što bolji način iskoriste mogućnosti koje nove tehnologije pružaju.
TK predstavljale škole iz Srebrenika i Gradačca
Na konferenciji su govorili stručnjaci iz Evrope kao i nastavnici koji primjenjuju IKT u obrazovanju različitih predmeta sa područja Balkana. Dvodnevna konferencija je pružila raznovrsna predavanja, koja su se odvijala u tri sale simbolično nazvane „Enter“, „Space“ i „Insert“. Zaseban prostor je pratilo sajmište, gdje su posjetioci imali priliku vidjeti IKT opremu koja se koristi u nastavnom procesu kao i za vannastavne aktivnosti. Bili su brojni eminentni proizvođači softvera i računarske opreme.
Konferenciju i sajam posjetilo je 5000 učesnika, održano je 150 prezentacija, 16 predavača i više od 10 UK kompanija. Konferenciju i sajam “Nove tehnologije u obrazovanju 2016” posjetili su i nastavnici iz Bosne i Hercegovine. Na sajmu između ostalih prisustvovali i nastavnici informatike iz osnovnih škola sa područja općine Srebrenik i Gradačac, i to: Enis Dedić (OŠ Tinja), Nedim Delić (II OŠ Srebrenik), Muhamed Pjević (OŠ „Rapatnica) i Nijaz Halilović (OŠ „Dr. Safvet-beg Bašagić“). Oni su imali priliku da upoznaju Anu Živković, profesoricu engleskog jezika iz Niša, koju je Microsoft proglasio za najinovativniju prefosoricu u Srbiji za 2016. godinu.
Ideje koje se mogu primijeniti u nastavnom procesu
O dojmovima sa ove konferencije nešto više je kazao mr.sc. Nedim Delić, koji radi kao nastavnik informatike u "Drugoj OŠ Srebrenik".
- Ovo je drugi put da prisustvujem na Konferenciji i sajmu 'Nove tehnologije u obrazovanju' koji se održava tradicionalno već treći put u Beogradu. Kolege Muhamed, Nijaz, Enis i moja malenkost, imali smo čast i zadovoljstvo da prisustvujemo određenim predavanjima i radionicama, da koristimo opremu i softver koji se koristi u nastavi u naprednim zemljama. Naravno, ima dosta ideja koje se mogu primijeniti u nastavnom procesu. Širu primjenu koči neopremljenost škola IKT sredstvima, kaže Delić.
Međutim, on ističe da to nije glavni problem.
Strah od velikog digitalnog jaza
- Ljudski resursi su najbitniji u nastavnom procesu. U svijetu vlada enorman deficit za IT stručnjacima, a zanimanja budućnosti se vežu za poslove gdje će, odnosno gdje je već primjena IKT tehnologija nezamjenjiva. Tehnologiju u nastavi ne treba koristiti zbog same tehnologije, već da bi se poboljšala digitalna pismenost, razvijale vještine i kompetencije učenika. Naravno, ono što bih istakao kao glavni problem na našem kantonu i u državi, jeste nepostojanje Strategije razvoja i primjene IKT u osnovnom i srednjem obrazovanju, ističe Delić.
On je radio određena istraživanja, koja dovode do toga da kod nas nema sistemskog rješenja i da primjena IKT u nastavi ponajviše zavise od entuzijazma pojedinaca i menadžmenta škola.
- Da, ali to nije dovoljno. Bojim se da „digitalni jaz“ ne bude prevelik u odnosu na susjedne zemlje, a da ne govorim za Evropu i ostatak svijeta. Pozivam kolegice i kolege, prije svega entuzijaste da se uključe u svjetske promjene koje se dešavaju kada je u pitanju IKT u obrazovanju, a nadležno Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta da pokrene inicijativu i da se oformi komisija, koja bi izradila i predložila Nacrt Strategije primjene IKT u obrazovanju na području TK-a. Ja i moje kolege stojimo na raspolaganju da unaprijedimo naše obrazovanje u ovome kontekstu, kaže za kraj profesor Delić.
pressing.ba