Home » Tehnopress
Google kupuje Twitter
Iz navedenih kompanija nisu komentirali ove glasine o potencijalnom preuzimanju, no na The Telegraphu navode kako su u Twitteru već unajmili Goldman Sachs koji bi im trebao pomoći u odbijanju Googleovih nastojanja za preuzimanjem.
Osim Googlea, za Twitter je navodno zainteresirana još jedna kompanija, no nije poznato o kome se radi. Trenutni broj aktivnih mjesečnih korisnika Twittera iznosi skoro 290 milijuna, a tržišna vrijednost kompanije iznosi oko 34 milijarde dolara – ako se glasine o preuzimanju nastave i dalje, cijena dionica i vrijednost kompanija sigurno će nastaviti s rastom. Google je 2011. predstavio svoju društvenu mrežu Google+ s kojom su htjeli napasti Facebook, no zbog malog broja korisnika i njihove slabe aktivnosti, neki su je novinari prozvali 'gradom duhova'.
Ova mreža ima oko 300 milijuna mjesečnih korisnika, no njihova aktivnost, kao i popularnost Googlea+ ne mogu se niti usporediti s popularnošću Twittera, a kamoli Facebooka čiji je broj korisnika odavno premašio milijardu. Prema novinarima The Telegrapha, Google ima zalihe od oko 60 milijardi dolara tako da si 'mogu priuštiti' akviziciju tako velike kompanije poput Twittera.
Neki mediji ovu situaciju uspoređuju s Microsoftovim pokušajem preuzimanja Yahooa prije sedam godina – Microsoft je tada bio zabrinut Googleovom dominacijom na tržištu pretraživanja, a s obzirom da njihova tražilica nije mogla konkurirati Googleu i Yahoou, odlučili su se na kupovinu druge najveće kompanije na tržištu pretraživanja.
Iz Yahooa su se borili protiv preuzimanja (na kraju su potpisali sporazum o suradnji) te na Business Insideru kažu kako je Microsoft imao puno sreće što nisu potrošili milijarde na Yahoo jer je uskoro stigla velika financijska kriza tijekom koje je Yahoo izgubio više od pola vrijednosti. 'Nekad moraš imati sreće', komentirao je nakon toga tadašnji izvršni direktor Microsofta Steve Ballmer. Kako je tada Google bio prijetnja Microsoftu, sada je Facebook prijetnja Googleu koji je spreman potrošiti milijarde kako bi povećao svoj udio na tržištu društvenih mreža na kojima se okreće sve više novca od oglašavanja.
(zimo)