Home » Biznis
Kome trebaju opisi poslova?
Piše: Vlasta Perla
Rezultati nedavnog istraživanja koje je na uzorku od 750 rukovodilaca u Velikoj Britaniji, SAD i Australiji provela konsultantska kuća HayGroup potvrđuju direktnu povezanost neprecizno napisanih opisa poslova i stope dobrovoljnog otkaza. U najkraćem, zaposleni stekavši pogrešnu predožbu o očekivanjima od njih na radnom mjestu s vremenom nagomilaju nezadovoljstvo uslovima radnog mjesta i odlučuju se na odlazak iz kompanije.
Nedostatak preciznosti opisa poslova na zaposlene općenito djeluje demotivirajuće jer ne znaju što se od njih očekuje a to se reflektira na njihovu efikasnost na poslu i indirektno lojalnost poslodavcu. Loše napisani opisi poslova negativno utiču i na efikasnost tima jer su pojedinačne uloge i očekivanja od članova tima nejasne. U kontekstu upravljanja ljudskim resursima problem sa lošim opisom posla najevidentniji je u proceduri regrutiranja i selekcije jer onemogućuje odabir najpogodnijeg kandidata za određeno radno mjesto.
Na taj način kompanija ostaje uskraćena za potrebna znanja i vještine na radnom mjestu, zaposleni za mogućnost ispunjenja svojih profesionalnih potencijala i karijernih očekivanja, a odlazak takvog zaposlenika stvara za kompaniju dodatne troškove. Zbog svega navedenog neophodno je opise poslova posmatrati kao koristan radni alat u postizanju radne uspješnosti a ne kao jedan od mnogobrojnih dodataka personalnom dosijeu.