U škole Tuzlanskog kantona se uvodi poduzetništvo

Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona učestvuje u projektu koji bi trebao rezultirati uvođenjem poduzetništva u predmetnu nastavu. To je, kako kažu, standard Evropske unije, a ima za cilj približavanje privrede školama i obratno, te razvoj poduzetničkih ideja kroz nastavu i vannastavne aktivnosti. Projekat od kojeg se očekuje puno, tek je u svojoj početnoj fazi.
19.02.2015 u 10:57

Kritika obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini i njegovih reformi često se odnosi na nedostatak praktične nastave i poduzetničke klime u školama. Takve stavove trebalala bi barem dijelom promijeniti namjera pedagoških zavoda da postepeno u nastavu uvedu poduzetnišvo.

- Svi smo svjesni činjenice da u posljednjih desetak godina se mijenjaju pedagoški standardi, opći okviri obrazovanja u BiH i u Evropi, gdje se sve više težnja stavlja na poduzetništvo. Mi želimo učenike, te osobe pripremiti za ono što ih čeka u životu, kaže Nikola Čiča, direktor Pedagoškog zavoda TK.

Seminare za menadžmente i savjetnike Pedagoških zavoda u našoj zemlji provodi Konzorcij EPRD iz Poljske, a njihov projekat sa blizu 950 hiljada eura finansira Evropska unija iz predspristupnih fondova.

- EPRD je dobio ugovor od Delegacije EU da provodi projekat koji se zove Poduzetničko učenje u obrazovnom sistemu u BiH. Usmjereni smo kako na formalno, tako i na neformalno učenje kako bi kod djece razvili ključne kompetencije. Bitno je naglasiti da se ne radi o novom predmetu, nego o uvođenju poduzetništvo u sve predmete. Ovaj pristup prakticira EU. To nije ništa novo. Samo mi kao država uvodimo ključne kompetencije u obrazovanje, pojašnjava Melisa Gazdić, kordinatorica Projekta, EPRD.

Prenošenje predmetnog znanja na čemu se u osnovi bazira nastava u osnovnim i srednjim školama kod nas, više nije dovoljna. Zahtjevi privrede su daleko veći. Privreda treba ljude sa idejama. U praksi, najlakše se zapošljavaju poduzetni ljudi, oni koji znaju sami osmisliti isplativ posao. Obrazovni sistem treba da ih usmjeri da razmišljaju o tome. A na koji način, to će osmisliti savjetnici Pedagoškog zavoda.

- Ono što očekujemo kao naredni korak ka realizaciji ovakvog projekta je ostvarivanje kontakata između privrednika i škola. Želimo da ih izobrazujemo tako da oni mogu ponuditi kvalitet u skladu sa željama budućih poslodavaca. Turizam i ugostiteljstvo bit će naš prvi korak. Turističko - ugostiteljska škola u Tuzli ima kapacitet da u njoj isprobamo ovu vrstu učenja. Kasnije, u narednom periodu namjeravamo to implementiramo i u drugim školama, kaže Zlatko Ibrišimović, savjetnik u Pedagoškom zavdu TK.

Preokret obrazovnih politika ka pristupu zasnovanom na kompetencijama inspirisao je dokument Savjeta Evropske unije iz 2006. godine sa preporukama državnim obrazovnim politikama da podrže razvoj ključnih kompetencija. Kompetencije su u ovom Dokumentu označene kao funkcionalno integrisana znanja, vještine, vrijednosti i stavovi koje izražavaju sposobnost, u ovom slučaju učenika, da odgovore na neki zahtjev u datom kontekstu.

Namjera obrazovnih vlasti je da taj dominatni kontekst bude upravo poduzetništvo i zato se pripremaju. Da bi projekat razvijanja poduzetničkog duha kroz nastavu uspio, kažu u Pedagoškom zavodu, inicijative sa saradnjom škola sa privredom morat će biti obostrane. U reformama koje nas tek očekuju morat će se dati više prilika i poduzetnicima da iniciraju akcije u školama kako bi za oblast u kojoj djeluju zainteresovali učenike. S druge strane, velika odgovornost za to koliko će učenici uspjeti da povežu teoriju sa praksom i djeluju poduzetnički, zavisit će najviše od kreativnosti volje samih predmetnih nastavnika.

(rtvtk)